Revista Lusófona de Educação n.º 02 (2003)
URI permanente para esta coleção:
Navegar
Percorrer Revista Lusófona de Educação n.º 02 (2003) por título
A mostrar 1 - 9 de 9
Resultados por página
Opções de ordenação
Item Auto-representações das funções das professoras na escola(University of Lusophone Humanities and Technology, 2003) António, Ana Sofia Pereira de Amaral; Teodoro, António; CeIED (FCT) - Centro de Estudos Interdisciplinares em Educação e DesenvolvimentoItem É possível uma política de educação à esquerda? : uma reflexão sobre a possibilidade e esperança na acção política(University of Lusophone Humanities and Technology, 2003) Teodoro, António; CeIED (FCT) - Centro de Estudos Interdisciplinares em Educação e DesenvolvimentoItem A inclusão escolar das crianças e adolescentes em situação de handicap : uma revolução cultural necessária ou do homo sapiens ao homo socians(University of Lusophone Humanities and Technology, 2003) Gardou, Charles; Faculdade de Ciências Sociais, Educação e Administração; CeIED (FCT) - Centro de Estudos Interdisciplinares em Educação e DesenvolvimentoItem “Lusofonia” sem “Lusofilia” : o caso do antigo Estado da Índia – défice de reciprocidade cultural(University of Lusophone Humanities and Technology, 2003) Souza, Teotónio R. de; CeIED (FCT) - Centro de Estudos Interdisciplinares em Educação e DesenvolvimentoIt is generally little known today that Goans produced a wide range of publications in Portuguese, in English, in French, besides their native languages Konkani and Marathi. One needs to consult the 3 volumes of Dicionário da Literatura Goesa by Aleixo Manuel da Costa, edited recently by Instituto Cultural de Macau to get an idea of the literary production of the Goans. This literary production does not permit us to conclude that Goans who wrote in Portuguese were lusophiles, or those who wrote in English were anglophiles, and so on. If Portuguese language failed to win over the hearts and minds of most Goans it was largely because Portuguese language was seen as an instrument of colonial dominationItem Políticas de modernidade e impactos na formação de professores : a realidade brasileira em análise(University of Lusophone Humanities and Technology, 2003) Werle, Flávia Obino Corrêa; CeIED (FCT) - Centro de Estudos Interdisciplinares em Educação e DesenvolvimentoItem Recensão : Carneiro, A. Henriques, 2003. Evolução e controlo do ensino em Portugal. Da fundação da nacionalidade ao 1º Ministério da Instrução Pública. Lisboa: Fundação Calouste Gulbenkian/ Serviço de Educação e Bolsas, 545p.(University of Lusophone Humanities and Technology, 2003) Cruz, José Carlos; CeIED (FCT) - Centro de Estudos Interdisciplinares em Educação e DesenvolvimentoItem Recensão : José Machado Pais, 2003. Ganchos, tachos e biscates. Porto: Ambar, 429 p.(University of Lusophone Humanities and Technology, 2003) Lopes, Maria Gabriela; CeIED (FCT) - Centro de Estudos Interdisciplinares em Educação e DesenvolvimentoItem Recensão : Mosaicos configuradores da afirmatividade dos Estudos sobre as Mulheres em Portugal(University of Lusophone Humanities and Technology, 2003) Remédios, Maria José Lago dos; CeIED (FCT) - Centro de Estudos Interdisciplinares em Educação e DesenvolvimentoItem Site de escola, uma janela aberta para o mundo(University of Lusophone Humanities and Technology, 2003) Franco, Dulce Maria Morais de Amaral; CeIED (FCT) - Centro de Estudos Interdisciplinares em Educação e Desenvolvimento