Factores criticos de sucesso do turismo em Moçambique
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Data
2017
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Resumo
Com esta investigação procurou-se identificar os factores críticos de
sucesso do turismo em Moçambique. Uma vez que o país permanece
muito endividado e por isso o turismo aparece como uma actividade de
grande importância, pois o mesmo pode contribuir de forma significativa
para alavancar a economia do país.
Nos estudos de caso realizou-se uma análise comparativa com vista
aprender com as boas práticas, demostrando como alguns países
ultrapassaram (solucionar) os diversos problemas internos e de que forma
conseguiram colocaram os seus países como um destino turístico
consolidado.
Realizou-se um inquérito online, com 8 perguntas, recorrendo-se ao
método quantitativo que contou com a colaboração de 155 inquiridos
moçambicanos que deram o seu ponto de vista de forma eficaz e
espontânea. Para a análise dos resultados, utilizou-se a estatística de dados
do formulário online do Google, que é uma poderosa ferramenta
informática que permite realizar cálculos estatísticos complexos e
visualizar os seus resultados em poucos segundos.
Os resultados alcançados nesta pesquisa, permite que se faça uma reflexão
profunda sobre os vários aspectos que precisam ser revistos de forma a
soluciona-los e colocar Moçambique como um destino turístico de
excelência.
The aim of this investigation is to identify the key factors necessary for the success of tourism in Mozambique. The country's heavy debts place great importance on the tourist industry, as it could significantly boost the national economy. Analysing previous cases has allowed us to compare those countries which solved their internal problems through effective policy, as well as learn how they succeeded in establishing themselves as desirable tourist destinations. An online survey, consisting of 8 questions written in line with the principles of the quantitative method, was carried out and 155 Mozambicans gave their unprompted opinions in an effective manner. Google's online application, a powerful tool that displays information and carries out complex statistical calculations in a matter of seconds, was later used to analyse the results. The results of this research allow us to thoroughly examine the various conditions which need to be improved in order to establish Mozambique as a reputable tourist destination.
The aim of this investigation is to identify the key factors necessary for the success of tourism in Mozambique. The country's heavy debts place great importance on the tourist industry, as it could significantly boost the national economy. Analysing previous cases has allowed us to compare those countries which solved their internal problems through effective policy, as well as learn how they succeeded in establishing themselves as desirable tourist destinations. An online survey, consisting of 8 questions written in line with the principles of the quantitative method, was carried out and 155 Mozambicans gave their unprompted opinions in an effective manner. Google's online application, a powerful tool that displays information and carries out complex statistical calculations in a matter of seconds, was later used to analyse the results. The results of this research allow us to thoroughly examine the various conditions which need to be improved in order to establish Mozambique as a reputable tourist destination.
Descrição
Orientação: Eduardo M. Machado de Moraes Sarmento Ferreira
Palavras-chave
MESTRADO EM CIÊNCIAS DA COMUNICAÇÃO, MARKETING E PUBLICIDADE, COMUNICAÇÃO, MARKETING, MARKETING TURÍSTICO, TURISMO, MOÇAMBIQUE, COMMUNICATION, MARKETING, TOURISM MARKETING, MOZAMBIQUE, TOURISM