Novos espaços de intervenção: a mediação de conflitos em contexto escolar

Miniatura indisponível

Data

2010

Título da revista

ISSN da revista

Título do Volume

Editora

Edições Minerva

Resumo

The present text is grounded on the wide field of the new paradigms of conflict resolution. Its main purpose is to contribute for the understanding of mediation in school context, when we consider it as a socializing and learning space and also a cohabitation community. Through a critical analysis, we want to show the importance of the educational, pedagogical and changing potential of school mediation. It´s also an approach to realize how it can be a way of reaching the social dimension of education and, as a consequence, of socially developing towards a peace culture.

Descrição

Palavras-chave

EDUCAÇÃO, ESCOLAS, MEDIAÇÃO, MEDIAÇÃO DE CONFLITOS, SOCIALIZAÇÃO, EDUCATION, SCHOOLS, MEDIATION, CONFLICT MEDIATION, SOCIALIZATION

Citação

Costa, E. Pinto da (2010). Novos espaços de intervenção: a mediação de conflitos em contexto escolar. In Vasconcelos-Sousa (Coord.) Mediação e Consensus. Instrumentos de empoderamento do cidadão na União Europeia. Coimbra. Minerva/Mediarcom.