Rodrigues, Verone Lane2011-11-042011-11-0420071646-401Xhttp://hdl.handle.net/10437/1464Revista Lusófona de EducaçãoEste artigo trata da construção do conhecimento sob uma perspectiva feminina a partir de uma formulação pedagógica inspirada nas idéias de Paulo Freire. A teoria freiriana relida sob o prisma da Teoria da Civilização do Oprimido considera as mulheres oprimidas como enunciadoras da ciência e da epistemologia e não apenas alvo de suas enunciações.This article treats on the construction of the knowledge under a feminine perspective from an inspired pedagogical formularization in the ideas of Paulo Freire. The freirian theory, (re) read under the prism of a Theory of the Civilization of the Oppressed, considers oppressed women as announcers of science and epistemology and not only as an object of another’s enunciations.application/pdfporopenAccessEDUCAÇÃOPEDAGOGIAFREIRE, PAULOEDUCATIONPEDAGOGYPedagogia da Humanidade : por uma epistemologia feminina frerianaarticle