Percorrer por autor "Martins, Jorge"
A mostrar 1 - 3 de 3
Resultados por página
Opções de ordenação
Item Beyond Mirrors: research pathways (CeiED 2013-2017)(Edições Universitárias Lusófonas, 2018) Costa, Carlos Smaniotto; Bovelet, Jan; Dolata, Kai; Menezes, Marluci; Moutinho, Mário Caneva; Primo, Judite Santos; Rechena, Aida; Brás, José Gregório Viegas; Gonçalves, Maria Neves L.; Robert, André; Martins, Ernesto Candeias; Teodoro, António; Carita, Ana; Cau, Moisés Manuel; Mofate, Óscar; Duarte, Rosa Serradas; Figueira, Eduardo Álvaro do Carmo; Jesus, Teresa de; Martins, Jorge; Vale, Ana; Mouraz, Ana; Martins, Alcina Manuela de Oliveira; Coimbra, Nazaré Trigo; Cavadas, Bento; Correia, Ana Maria; Fernandes, Clara; Maia, João Sampaio; Alves, Carla Dimitre Dias; Faculdade de Ciências Sociais, Educação e AdministraçãoEvery book has a story. This collective work has its own, as is only to be expected. It was born out of the criticism levelled by Carlos Alberto Torres, who, as member of the External Monitoring and Advisory Committee of the Centre for Interdisciplinary Studies on Education and Development (CeiED), called our attention to the limited knowledge each of us has on the work, scientific concerns, theoretical frameworks used by everyone else in the unit. Accepting this critical observation, it was then decided, along with other options, to edit two collections of a selection of papers, both in Portuguese and English, published by the CeiED researchers in the period between 2013 and 2017. The present volume represents the collection of papers originally published in English.Item O outro lado do espelho: percursos de investigação (CeiED 2013-2017)(Edições Universitárias Lusófonas, 2018) Benavente, Ana; Teodoro, António; Serrão, Jacinto; Brás, José Gregório Viegas; Gonçalves, Maria Neves L.; Martins, Jorge; Figueira, Eduardo Álvaro do Carmo; Sanches, Isabel Rodrigues; Silva, Maria Odete Emygdio da; Rechena, Aida; Martins, Alcina Manuela de Oliveira; Galego, Carla; Ricardo, Maria Manuel Calvet; Duarte, Rosa Serradas; Costa, Carlos Smaniotto; Craveiro, Clara; Gomes, Miguel Prata; Neves, Ivone; Silva, Brigite; Martins, Ernesto Candeias; Mascarenhas, Daniela; Maia, João Sampaio da; Sola Martinez, Tomás; Hinojo Lucena, Francisco Javier; Carita, Ana; Macedo, Ana Cristina; Vale, Ana; Faculdade de Ciências Sociais, Educação e AdministraçãoTodos os livros têm uma história. Esta obra coletiva tem a sua, como não podia deixar de ser. Nasceu de uma crítica de Carlos Alberto Torres que, enquanto mem bro da Comissão Externa de Acompanhamento e Aconselhamento do Centro de Estudos Interdisciplinares em Educação e Desenvolvimento (CeiED), nos chamava a atenção para o limitado conhecimento mútuo que possuíamos sobre o trabalho, as preocupações científicas, os quadros teóricos utilizados de cada um de nós. Aceitando essa observação critica, foi então decidido, entre outras ações, publicar duas coletâneas com uma seleção de textos, em Português e Inglês, publicados por investigadores do CeiED no período compreendido entre 2013 e 2017. O presente livro corresponde à edição de trabalhos publicados originalmente em Português.Item Portuguese All-Day Schooling: improving social and educational policies : Beyond Mirrors: Research Pathways (CeiED 2013-2017)(Edições Universitárias Lusófonas, 2018) Martins, Jorge; Vale, Ana; Mouraz, Ana; FL - Faculty of LawIn the last decade, acknowledging the need to guarantee the guard of all chil dren, as well as to ensure equal opportunities for academic success to the child ren and adolescents from socio-economic disadvantaged backgrounds, several European countries have implemented policies and programmes which led to the introduction of ‘all-day schooling’, i.e., to the expansion of school time. Amongst these countries were Germany (Reh, Rabenstein & Fritzche, 2011; Pfeifer & Holtappels, 2008; den Besten, 2010; Schnniter & Häselhorff, n.d.) and Portugal. This study aimed to evaluate the scope of the political measures associated with all-day schooling as it was implemented in Portugal by the AEC programme and put into practice in 2009/2010. The two fundamental dimensions of its means of operating were identified: the political and the curricular. The study focuses on two cases of different local decision.