Revista Lusófona de Educação n.º 21 (2012)
URI permanente para esta coleção:
Navegar
Percorrer Revista Lusófona de Educação n.º 21 (2012) por autor "Diniz, Adriana Valéria Santos"
A mostrar 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opções de ordenação
Item Los sujetos, la educación superior y los procesos de transición : aportaciones del enfoque biográfico(Edições Universitárias Lusófonas, 2012) Diniz, Adriana Valéria Santos; Cardenal de la Nuez, Maria Eugenia; Faculdade de Ciências Sociais, Educação e AdministraçãoThe present article has a double goal: first, it contextualizes the increasing legitimacy of biographical research in the current social, ideological and sociological context. Additionally, it supports, in a reflexive way –that is to say, critically– the use of the biographical methodology to analyze the transformations experienced by the Higher Education in Spain and in Latin America. Our purpose is not to develop an exhaustive examination of the situation of the University, but to point out some notable mutations that put in evidence the interest of a longitudinal and biographical perspective.