IBER : International Business and Economics Review : Revista Internacional de Gestão e Comunicação, nº 6 (2015)
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Item O papel da comunicação na gestão de projetos(CIGEST, 2015) Aboobakar, Rahissa Mahomedbasir; Lopes, Paula Bela Rosa LuisA Gestão de Projetos é um tema cada vez mais atual devido à importância que alcançou no mundo empresarial. Desta forma é essencial estudar a gestão de projetos e a sua aplicação em qualquer tipo de negócio, seja este diferente ou inovador e que siga as tendências do mercado. A relação da gestão de projetos com a comunicação é fundamental em todas as fases do projeto sendo considerada fator decisivo para o seu sucesso. Neste artigo apresenta-se um estudo empírico baseado num questionário aplicado a gestores de projetos com o objetivo de perceber a importância da comunicação nesta profissão.Item You don't know what you don't know(CIGEST, 2015) Dyer, PhilipSME’s are often launched by individuals that may not have intended to run a business. The greater proportions of those SME’s were launched in order to secure revenue whilst controlling personal destiny. Consequently, marketing knowledge under these circumstances is often rudimentary or worse non-existent. It becomes distilled to a single purpose of advertising - circumventing other valuable associated marketing disciplines. As a result, expensive errors occur where there is a lack of alignment with pricing, product availability, customer service, etc. Primarily, digital communications are popularly presented as the panacea; the assumption of a strategy exists only secondary to this. Effective communications are organised around a requirement to deliver a message to an audience, not being able to position and target the most appropriate audience often results in expensive mistakes because of the lack of marketing knowhow. As such, this approach to marketing communications is a contributory factor to the level of business failures in the UK (Watkins 2014).