Valor e propriedades das experiências interactivas
Miniatura indisponível
Data
2002
Autores
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Editora
Edições Universitárias Lusófona
Resumo
O termo «interactividade» surge profundamente
associado às mais variadas formas de
objectos digitais e é utilizado indiscriminadamente
para descrever todo e qualquer tipo de
experiência que envolva uma relação entre um
utilizador e um sistema multimédia. Este artigo
descreve as principais propriedades dessa
relação, através da análise do posicionamento
relativo de cada um dos intervenientes nessa
relação e do seu contributo para a mesma.
O nosso principal objectivo é extrair desta
análise uma definição clara da propriedade
«interactividade» e da importância que a
mesma possui para a criação de uma experiência
com sentido para o utilizador de um sistema
multimédia.
The concept «interactivity» is deeply associated with all forms of digital objects and it has been often used to depict all and any kind of experience that involves one relation between a user and a multimedia system. This paper describes the main features of that relation, through the analysis of the different roles carried out by each one of the different participants in it and the contribution they make to the overall results of that relation. Our main objective is to extract from that analysis a clear defi - nition of the propriety «interactivity» and to establish the importance this one has to the crea tion of a meaningful relation between the user and a multimedia system.
The concept «interactivity» is deeply associated with all forms of digital objects and it has been often used to depict all and any kind of experience that involves one relation between a user and a multimedia system. This paper describes the main features of that relation, through the analysis of the different roles carried out by each one of the different participants in it and the contribution they make to the overall results of that relation. Our main objective is to extract from that analysis a clear defi - nition of the propriety «interactivity» and to establish the importance this one has to the crea tion of a meaningful relation between the user and a multimedia system.
Descrição
Caleidoscópio : Revista de Comunicação e Cultura
Palavras-chave
COMUNICAÇÃO, MULTIMÉDIA, MULTIMÉDIA INTERATIVA, EXPERIÊNCIA DO UTILIZADOR, COMMUNICATION, MULTIMEDIA, INTERACTIVE MULTIMEDIA, USER EXPERIENCE