Revista Lusófona de Ciências Aeronáuticas
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Item Airline marketing: an overview(Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Mason, Keith; Escola de Ciências Económicas e das OrganizaçõesOutline • Definition of Marketing • Realities of the Market Place • Realities of Airline Market • Marketing Strategies • The ChallengesItem Aviation and the environment(Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Morrell, Peter; Escola de Ciências Económicas e das OrganizaçõesAviation and the environment: outline - Aircraft noise - Aircraft engine emissions Local air quality Greenhouse gases and climate change - Airline, airport and manufacturer impactsItem The Changi Experience(Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Huat, Ho Beng; Escola de Ciências Económicas e das OrganizaçõesItem Cost comparison of network, low-cost and charter airlines(Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Williams, George; Escola de Ciências Económicas e das OrganizaçõesItem Prospective vision for International Airport South Africa(Edições Universitárias Lusófonas, 2007) ACSA; Escola de Ciências Económicas e das OrganizaçõesItem Aviation solutions(Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Willis, Paul; Escola de Ciências Económicas e das OrganizaçõesItem Infraero Aeroportos Brasileiros(Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Jordão, João; Escola de Ciências Económicas e das OrganizaçõesItem 2007-2026 Global market forecast : Airbus(Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Airbus; Escola de Ciências Económicas e das OrganizaçõesItem Portugal and air transport in the early 21st century(Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Button, Kenneth; Escola de Ciências Económicas e das OrganizaçõesThe Nature of air transport 1. Air transport is important • It is a big industry • It is vital to many industries and regions 2. It is multi-facited • Airlines • Airports • Air traffic control • Domestic and international 3. It is a network Industry • Portugal is part of Europe (legal fact) • Portugal is part of the world (globalization) 4. It is not wanted for its own sake • It “facilitates” and does not create 5. It has environmental implications • Noise • Greenhouse gas emissionsItem Turismo e transporte aéreo(Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Passos, João; Escola de Ciências Económicas e das OrganizaçõesEm termos globais, o desenvolvimento do turismo está intimamente associado ao desenvolvimento do transporte aéreo. E vice-versa...Item Dubai International Airport: a historical voyage(Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Departamento de Aeronáutica e Transportes; Escola de Ciências Económicas e das OrganizaçõesItem The low cost phenomenon(Edições Universitárias Lusófonas, 2007) EASYJET; Escola de Ciências Económicas e das OrganizaçõesLCC Market Development - In 1996 low cost airlines (LCCs) accounted for only 1.4% of intra-European Union capacity. By the end of 2002, low cost airlines had captured 12% of all intra-EU capacity - Currently LCCs have a 30% market share of scheduled European point-to-point passengers. According to AEA forecasts, the LC market is expected to increase to 43% of European traffic by 2011. - In 2006 140 million passengers were carried by LCCs. - Low-fare airlines have increased their presence from 13% of city pairs in 2003 to 26% in 2007. 96% of new city-pairs between 2005 and 2007 were added by LCCs. - The United Kingdom still sees the highest number of low-cost flights, followed by Spain, which has been making up a lot of ground over the last year. This is followed by Italy and Germany with slightly fewer flights. These four countries contribute to roughly three quarters of low-cost departures. France is fifth in this list with only 5% of LC flights. - easyJet and Ryanair continue to be the biggest players in the European LCC market accounting for about 40% of all LCC capacity. The top two are followed by Airberlin, which contributes another 10% leaving three carriers in control of half the European low-cost market.Item Ten-year prospective view of Heathrow Airport(Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Lopes, Tiago; Escola de Ciências Económicas e das OrganizaçõesItem Cost cutting for success: factors influencing costs(Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Williams, George; Escola de Ciências Económicas e das OrganizaçõesItem Introduction to airline network planning(Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Strickland, John; Escola de Ciências Económicas e das OrganizaçõesContents 1.What kind of airlines? 2. Network Planning – Data – Generic / traditional – Low cost 1.What kind of airlines? 2. Network Planning – Data – Generic / traditional – Low costItem Achieving open skies(Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Williams, George; Escola de Ciências Económicas e das OrganizaçõesTypes of Air Transport Trading Agreements: - Bilateral - "Open Skies" - Plurilateral - MultilateralItem Global navigation satellite systems e a gestão do espaço aéreo(Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Santos, Diogo; Ferreira, Milton; Escola de Ciências Económicas e das OrganizaçõesItem Strategic airline alliances(Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Morrell, Peter; Escola de Ciências Económicas e das OrganizaçõesItem Air cargo economics(Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Morrell, Peter; Escola de Ciências Económicas e das OrganizaçõesItem Vision for the next 10 years at Narita Airport(Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Gamo, Mike; Escola de Ciências Económicas e das OrganizaçõesContents - Narita Airport Today (Airport operations) - Airports in Japan Today and Recent Developments - Future Concept for Narita Airport 10 Year Ahead (Future Initiatives)