Educação a distância no Município de Autazes-AM, zona urbana : uma possibilidade de qualificação, trabalho e permanência do autazense no município
Miniatura indisponível
Data
2019
Autores
Título da revista
ISSN da revista
Título do Volume
Editora
Resumo
O presente estudo trata sobre a possibilidade de qualificação, trabalho e permanência do Autazense no Município referente ao processo de formação dos professores na “Educação a Distância” uma contribuição na formação pessoal e profissional do educando, a pesquisa tem como objetivo, compreender como a Educação a Distância (EaD) no Município de Autazes-Am, beneficia o Autazense na sua qualificação e formação profissional no Ensino Superior. A pesquisa também busca investigar sobre a temática da educação a distância visando esclarecer como ocorre o processo de formação do educando e sua contribuição para a formação de profissionais capacitados e preparados para oferecer um ensino de qualidade em uma Instituição Publica no Município de autazes. Participaram deste estudo 05 membros da coordenação técnica administrativa, 05 docentes do curso em questão e alunos finalistas da faculdade Y. Como instrumento foi utilizado aplicação de questionários fechados e entrevistas padronizadas. Os dados analisados mostraram que a Educação a Distancia na formação pessoal e profissional, trás inúmeras contribuições incluindo competências e habilidades essenciais para a vida de quem escolhe essa modalidade de ensino. Portando pode-se dizer que a EaD pode ser um modelo de ensino que contribui na formação dos educandos dentro do ambiente de ensino.
The present study deals with the possibility of qualification, work and permanence of Autazense in the Municipality referring to the process of formation of the teachers in the "Distance Education" a contribution in the personal and professional formation of the student, the research aims to understand how the Education Distance Learning (DE) in the Municipality of Autazes-Am, benefits Autazense in its qualification and vocational training in Higher Education. The research also seeks to investigate the subject of distance education in order to clarify how the process of formation of the student occurs and its contribution to the training of qualified professionals prepared to offer quality education in a public institution in the municipality of Autazes. This study included 05 members of the administrative technical coordination, 05 teachers of the course in question and students from college Y. The instrument was the use of closed questionnaires and standardized interviews. The data analyzed showed that distance education in personal and vocational training, brings numerous contributions including skills and abilities essential to the life of those who choose this type of education. Therefore, it can be said that DE can be a teaching model that contributes to the training of students within the teaching environment.
The present study deals with the possibility of qualification, work and permanence of Autazense in the Municipality referring to the process of formation of the teachers in the "Distance Education" a contribution in the personal and professional formation of the student, the research aims to understand how the Education Distance Learning (DE) in the Municipality of Autazes-Am, benefits Autazense in its qualification and vocational training in Higher Education. The research also seeks to investigate the subject of distance education in order to clarify how the process of formation of the student occurs and its contribution to the training of qualified professionals prepared to offer quality education in a public institution in the municipality of Autazes. This study included 05 members of the administrative technical coordination, 05 teachers of the course in question and students from college Y. The instrument was the use of closed questionnaires and standardized interviews. The data analyzed showed that distance education in personal and vocational training, brings numerous contributions including skills and abilities essential to the life of those who choose this type of education. Therefore, it can be said that DE can be a teaching model that contributes to the training of students within the teaching environment.
Descrição
Orientação: Maria Manuel Calvet Ricardo
Palavras-chave
MESTRADO EM CIÊNCIAS DA EDUCAÇÃO, EDUCAÇÃO, ENSINO À DISTÂNCIA, FORMAÇÃO PROFISSIONAL, QUALIDADE DO ENSINO, BRASIL, EDUCATION, DISTANCE LEARNING, VOCATIONAL TRAINING, TEACHING QUALITY, BRAZIL