Revista Lusófona de Ciências Aeronáuticas nº 01 (2007)

URI permanente para esta coleção:

Navegar

Entradas recentes

A mostrar 1 - 20 de 32
  • Item
    2007-2026 Global market forecast : Airbus
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Airbus; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
  • Item
    Introduction to airline network planning
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Strickland, John; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
    Contents 1.What kind of airlines? 2. Network Planning – Data – Generic / traditional – Low cost 1.What kind of airlines? 2. Network Planning – Data – Generic / traditional – Low cost
  • Item
    Cost cutting for success: factors influencing costs
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Williams, George; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
  • Item
    Turismo e transporte aéreo
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Passos, João; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
    Em termos globais, o desenvolvimento do turismo está intimamente associado ao desenvolvimento do transporte aéreo. E vice-versa...
  • Item
    Aviation solutions
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Willis, Paul; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
  • Item
    Key strategic issues affecting the airline industry
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2008) Williams, George; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
    Scheduled and charter airlines: current issues and future developments - Key characteristics of airline markets - Market penetration of low cost scheduled airlines - Recent developments in the charter sector - Future prospects
  • Item
    Airline industry problems and prospects
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2008) Morrell, Peter; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
    Presentation Outline -The elements of the jig-saw puzzle -Trends in financial results -Industry charcateristics and problems -Major constraints -Trends in load factors -Financing? -Traffic growth prospects -Productivity is the key -The environmental challenge -Summary of main points
  • Item
    Air cargo economics
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Morrell, Peter; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
  • Item
    Achieving open skies
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Williams, George; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
    Types of Air Transport Trading Agreements: - Bilateral - "Open Skies" - Plurilateral - Multilateral
  • Item
    Strategic airline alliances
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Morrell, Peter; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
  • Item
    Nature of Airline Demand
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2008) Mason, Keith; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
    The Airline Industry • Big and Wide and Tall • Characteristics • Changes in Demand • Key Issues
  • Item
    Global navigation satellite systems e a gestão do espaço aéreo
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Santos, Diogo; Ferreira, Milton; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
  • Item
    Vision for the next 10 years at Narita Airport
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Gamo, Mike; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
    Contents - Narita Airport Today (Airport operations) - Airports in Japan Today and Recent Developments - Future Concept for Narita Airport 10 Year Ahead (Future Initiatives)
  • Item
    Airport business issues
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Pagliari, Romano; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
    Contents • Overview of the airport business • Economic characteristics • Airport business segments • Airport revenues • Airport costs • Conclusions
  • Item
    Airline distribution
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Mason, Keith; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
    Distribution - Factors affecting distribution strategy • Airlines drive to reduce costs - Distribution has been around 20% of operating costs • Airlines wishing to have more direct contact with their clients • Technology has provided the possibility of a direct channel between the airline and its customers • Disintermediation - as airlines doubt the ability of agents to influence customers’ choice • GDSs fees • Large corporates are more professional in the way they purchase travel products
  • Item
    Africa aviation growth : Boeing
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Santos, João Miguel; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
  • Item
    The challenge of the low-cost airlines
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Keith, Mason; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
    Outline • How Low cost airlines have changed the EU? • Maturity in Europe? • Market Substitution or generation? • Are LCCs culpable for increasing aviation's carbon footprint? • What makes a successful low cost airline? • LCCs and the long haul market
  • Item
    Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Pearse, Jeff; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
    - Atlanta Facts - Airport Overview - Market Overview - Sucess Factors - Aviation Forecasts - Ten-Year Vision
  • Item
    Cost comparison of network, low-cost and charter airlines
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Williams, George; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
  • Item
    Infraero Aeroportos Brasileiros
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Jordão, João; Escola de Ciências Económicas e das Organizações