Revista Lusófona de Ciências Aeronáuticas nº 01 (2007)

URI permanente para esta coleção:

Navegar

Entradas recentes

A mostrar 1 - 20 de 32
  • Item
    Airline marketing: an overview
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Mason, Keith; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
    Outline • Definition of Marketing • Realities of the Market Place • Realities of Airline Market • Marketing Strategies • The Challenges
  • Item
    Aviation and the environment
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Morrell, Peter; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
    Aviation and the environment: outline - Aircraft noise - Aircraft engine emissions Local air quality Greenhouse gases and climate change - Airline, airport and manufacturer impacts
  • Item
    The Changi Experience
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Huat, Ho Beng; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
  • Item
    Cost comparison of network, low-cost and charter airlines
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Williams, George; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
  • Item
    Prospective vision for International Airport South Africa
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) ACSA; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
  • Item
    Aviation solutions
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Willis, Paul; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
  • Item
    Key strategic issues affecting the airline industry
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2008) Williams, George; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
    Scheduled and charter airlines: current issues and future developments - Key characteristics of airline markets - Market penetration of low cost scheduled airlines - Recent developments in the charter sector - Future prospects
  • Item
    Infraero Aeroportos Brasileiros
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Jordão, João; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
  • Item
    Airline industry problems and prospects
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2008) Morrell, Peter; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
    Presentation Outline -The elements of the jig-saw puzzle -Trends in financial results -Industry charcateristics and problems -Major constraints -Trends in load factors -Financing? -Traffic growth prospects -Productivity is the key -The environmental challenge -Summary of main points
  • Item
    2007-2026 Global market forecast : Airbus
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Airbus; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
  • Item
    Portugal and air transport in the early 21st century
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Button, Kenneth; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
    The Nature of air transport 1. Air transport is important • It is a big industry • It is vital to many industries and regions 2. It is multi-facited • Airlines • Airports • Air traffic control • Domestic and international 3. It is a network Industry • Portugal is part of Europe (legal fact) • Portugal is part of the world (globalization) 4. It is not wanted for its own sake • It “facilitates” and does not create 5. It has environmental implications • Noise • Greenhouse gas emissions
  • Item
    Turismo e transporte aéreo
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Passos, João; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
    Em termos globais, o desenvolvimento do turismo está intimamente associado ao desenvolvimento do transporte aéreo. E vice-versa...
  • Item
    Dubai International Airport: a historical voyage
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Departamento de Aeronáutica e Transportes; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
  • Item
    The low cost phenomenon
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) EASYJET; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
    LCC Market Development - In 1996 low cost airlines (LCCs) accounted for only 1.4% of intra-European Union capacity. By the end of 2002, low cost airlines had captured 12% of all intra-EU capacity - Currently LCCs have a 30% market share of scheduled European point-to-point passengers. According to AEA forecasts, the LC market is expected to increase to 43% of European traffic by 2011. - In 2006 140 million passengers were carried by LCCs. - Low-fare airlines have increased their presence from 13% of city pairs in 2003 to 26% in 2007. 96% of new city-pairs between 2005 and 2007 were added by LCCs. - The United Kingdom still sees the highest number of low-cost flights, followed by Spain, which has been making up a lot of ground over the last year. This is followed by Italy and Germany with slightly fewer flights. These four countries contribute to roughly three quarters of low-cost departures. France is fifth in this list with only 5% of LC flights. - easyJet and Ryanair continue to be the biggest players in the European LCC market accounting for about 40% of all LCC capacity. The top two are followed by Airberlin, which contributes another 10% leaving three carriers in control of half the European low-cost market.
  • Item
    Ten-year prospective view of Heathrow Airport
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Lopes, Tiago; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
  • Item
    Cost cutting for success: factors influencing costs
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Williams, George; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
  • Item
    Introduction to airline network planning
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Strickland, John; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
    Contents 1.What kind of airlines? 2. Network Planning – Data – Generic / traditional – Low cost 1.What kind of airlines? 2. Network Planning – Data – Generic / traditional – Low cost
  • Item
    Achieving open skies
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Williams, George; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
    Types of Air Transport Trading Agreements: - Bilateral - "Open Skies" - Plurilateral - Multilateral
  • Item
    Global navigation satellite systems e a gestão do espaço aéreo
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Santos, Diogo; Ferreira, Milton; Escola de Ciências Económicas e das Organizações
  • Item
    Strategic airline alliances
    (Edições Universitárias Lusófonas, 2007) Morrell, Peter; Escola de Ciências Económicas e das Organizações